Методична робота


Аналіз уроку української мови
Учитель:Аліфанова О. Г.
Предмет: українська мова 
Клас: 5
Дата: 12.03.2020   

Тема уроку. Головні та другорядні члени речення
М е т а:
створити комфортні умови для навчання здобувачів освіти.
Навчальна: узагальнити й систематизувати основні відомості про головні і другорядні члени речення, їхню стилістичну роль у зв’язному висловлюванні, сформувати цілісну систему особистісних знань п’ятикласників із теми,; удосконалити пунктуаційні вміння й навички, формувати загальнопізнавальні вміння ставити запитання до головних та другорядних членів речення Розвивальна: розвивати   мовленнєво – комунікативні вміння редагування, моделювання, конструювання синтаксичних конструкцій; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обгрунтовувати; за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.
Виховна: виховувати любов до рідної природи, її краси, бережливе ставлення до неї; справедливість, доброзичливість, гуманність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Внутрішньопредметні зв’язки:
Лексикологія: засвоєння нових термінів, прислів’їв і приказок.
Граматика: способи  вираження означення, додатка й обставини різними частинами мови.
Міжпредметні зв’язки: література, народознавство.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Наочність: словники, роздатковий матеріал, різнокольорові картки, ілюстративний матеріал, ІКТ.

Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.
При проведені уроку Ольга Геннадіївна дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Для проведення цього уроку вона обрала саме роботу в малих групах. На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.

На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, інстуктаж, повідомлення учнів ( активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, робота з додаткоаим матеріалом).
2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком                              ( подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань).
3. Проблемно пошуковий – пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розвязання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда ( постановка взаємозвязаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).
4. Навчально – дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).
       Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
       До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні знання за темою ( «Незакінчені речення»), а також уміння застосувати їх у мовленні. Це такі види завдань:
1.     «Біг із барєрами» (поділ тексту на речення).
2.      «Паремійна плутанина» (відновлення прислів’їв та приказок).
3.     «Творче конструювання» (доповнення речень другорядними членами).
4.     «Естафета» (зі слів зібрати речення).
5.     «Мовні обрахунки» (обрахувати кількість простих речень).
6.     «Графічний диктант» (складання речень за схемами).
7.      «Поетична синонімія» (колективне складання вірша)
8.      «Угадай слово» (відгадування загадок – жартів ).
         Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.
          Найголовніше, на мою думку, те, що здобувачі освіти  показали вміння та навички щодо визначення головних та другорядних членів речення, а також правильного зясовування  їх.
       Успіх залежав від підготовки та попередньої системної і кропіткої роботи вчителя й учнів, а також змістовної роботи над розвитком зв’язного мовлення учнів.
          Структура уроку відповідала його типу – урок узагальнення і систематизації вивченого матеріалу.
     Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розвязання цих завдань. Вдало  організовано на уроці роботу з формування основних мовно –  мовленнєвих умінь і навичок. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів   ( читанню, говорінню, письму), а також збагаченню словникового запасу. Удосконалювався граматичний лад мовлення, проводилася робота над правильним інтонуванням і дотриманням орфоепічних норм. Зверталася увага на дотримання мовного режиму
         На уроці домінували індивідуальні, групові і масові форми навчання. Школярам була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Настрій учнів на уроці був піднесений. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, складали власну оцінку виучуваним фактам і подіям, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку.
      Доцільно й уміло  поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня.
    Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички при повторенні теми « Головні та другорядні члени речення».
       Вважаю, що Аліфанова Ольга Геннадіївна підготувала та провела урок методично правильно.


Аналіз уроку  української літератури та зарубіжної літератури
Учителі: Курлапова Т. В., Аліфанова О.Г.
Предмет: українська література, зарубіжна література
Клас 5                                 
Дата:6.02.2020

Тема уроку: Віртуальна подорож до країни казок

Тип уроку: бінарний урок з української літератури та зарубіжної літератури з елементами компаративного аналізу

Мета уроку:
освітня: закріпити знання учнів про казку та її особливості, розкрити загальнолюдський зміст народних та літературних казок народів світу, встановити подібність сюжетів, образів казок у зарубіжній та українській літературах, поглибити знання з теорії літератури
виховна: виховувати любов до українських казок та казок інших народів
розвивальна: поповнювати словниковий запас учнів, виховувати культуру мовлення.
У класі   16   учнів
 
Аналіз роботи вчителів та учнів на бінарному уроці з української мови та літератури
Робоче місце вчителя належним  чином приготовлене до початку уроку
Клас оформлений до початку роботи
Дотримання санітарно-гігієнічних вимог
Урок почався по дзвінку, класна кімната була провітрена, робоче місце кожного учня до початку занять було готове. Позитивний початок уроку
Постановка мети уроку
Мета повно та оптимально конкретизована, похідні завдання сформульовані конкретно і однозначно, дидактично правильно і виправдано. Учні були ознайомлені з планом уроку, була дана установка учителями на продуктивну (успішну) спільну діяльність щодо досягнення мети уроку

Добір методів та прийомів навчання
Добір методів та прийомів навчання (донесення змісту навчального матеріалу до свідомості учнів) відбувався відповідно змісту навчального матеріалу та інформації про учнів: проблемно-діалогічний, пояснювально-ілюстративний, практичний.
 
Активізація пізнавальної діяльності учнів
Відбір навчальних завдань був диференційований за характером пізнавальної діяльності (репродуктивний, реконструктивний, творчий), здійснювався оптимально з огляду на специфіку навчально-предметного змісту та його психологічного навантаження. Учителі  використали евристичну бесіду, «мозковий штурм», різні конкурси, метод пальців,відгадай героїв казки, відгадай, з якої казки герой забув цю річ, відгадай героїв казок за описом

Доступність
Весь матеріал уроку був доступним  для сприйняття  учнями, відповідав рівню здібностей учнів
  
Міжпредметні зв’язки
Учителі  використали вивчені твори української та зарубіжної літератури

Підбиття підсумку уроку
Підсумок уроку був проведений вчасно, носив об’ємний характер: діти склали сенкан «Казка в нашому житті», діти виконали всі казкові завдання, здолали всі перешкоди, дали відповіді на проблемне завдання : чому мене навчили казки. Відповіді свої написали на уявних листочках та закріпили на» дереві знань». На уроці проводилась фізкультхвилинка.

Домашнє завдання: Учні отримали інструктаж з виконання домашнього завдання
Тривалість етапів уроку  є оптимальною щодо обсягу й характеру виконуваних завдань 
Педагогічний такт
Учителі під час уроку  дотримувалися педагогічного такту, ставилися  до учнів доброзичливо, толерантно, з повагою.
Впровадження інноваційних технологій
На уроці вчитель використовувала роботу групах,роботу з ментальними картками.
Поурочний план
Конспект уроку був розгорнутий . Урок проведено на високому рівні.
 
Учителями на уроці були реалізовані дидактичні принципи. Навчання носило розвивальний характер (логічність, системність, проблемність, пошуковість, творчість).  Учителі доцільно і уміло використовували активні форми навчання, кооперативну діяльність у групах . Учителі знають предмет, володіють методикою викладання. Тактовні, демократичні у стосунках  з учнями. Раціонально використали  інноваційні технології, час уроку, учні показали здатність працювати самостійно, у процесі навчання вчителі показали роботу  з усіма учнями.
 


Комментариев нет:

Отправить комментарий